TRAINING AND DEVELOPMENT, ON-LINE ADVERTISING
Zpráva pro klienta - vyhodnocení kampaně brandů "A" a "B"
I. cíle kampaně:
Cíle kampaně jsou dány celofiremními cíly, a to konkrétně těmito: (prezentace celofiremních cílů s konkrétními čísly)
II. Strategie pro brand „A“
TIMING: 16-4. - 14.5. 2007
STRATEGIE: Reklamní kampaň na registraci k produktu a motivace registrace nových uživatelů. Notivace formou soutěže o hodnotné ceny zejména z oblasti mobilní komunikace a herního průmyslu. Komunikační kanály byly vybrány na základě výsledků lednové kampaně – většina úspěšných webů byla z oblasti mobilní komunikace a zábavy. Bannery jsme obměnili po 14 dnech kampaně.
FORMÁTY A WEBY:
-
textové linky
-
PPC systémy (reklama – Pay Per Click) v systémuAdFox a BBkontext
-
plošná inzerce – bannery všech rozměrů na frekventovaných webech, hypertext a direct mail:
-
centrum.cz bannery, hypertexty, textové tipy, e-mailing
-
sms.cz, 365dni.cz bannery, textové linky,
-
atlas.cz bannery, hypertext, komerční prezentace,
-
idos.cz bannery ve výpisech spojení
-
zena-in.cz banner
-
hyperinzerce.cz bannner
-
mobilmania.cz banner
-
Ukázky bannerů:
banner – kreativa 1 (prvních 14 dní kampaně):
banner – kreativa 2 (od 26.4.07):
III. Strategie pro brand „B“
TIMING: 2.4. - 29.4.2007
STRATEGIE: Image kampaň a zvýšení počtu registrovaných uživatelů ke službám a produktům. Bannery se střídaly s imageovými bannery v poměru 50% / 50%
Ukázky bannerů:
Banner A, B, C, D, atd.
IV. Rozpočet kampaně – finální kalkulace + bonusy
-
Rozpočet na brand „A“ v Client Net: 2 561 000,- Kč, přidaná hodnota nad rámec kampaně byla 615 405,- Kč. Zrealizovaná kampaň byla v hodnotě 3 176 405,- Kč.
-
Rozpočet na brand „B“v Client Net: 1 564 499,- Kč – zrealizována kampaň v hodnotě 1 659 851 Kč
-
Přidaná hodnota kampaně 953 562,- Kč
V. Vyhodnocení jednotlivých formátů a úspěšnost kampaně
Hodnocení nejúspěšnějších formátů
Brand „A“
-
Kampaní bylo osloveno 1 564 176 uživatelů
-
Celkem bylo realizováno 893 815 599 prokliků
-
Průměrná cena za klik 191, 7 Kč
Nejúspěšnější weby z hlediska ceny za klik (CPC) se staly tyto:
-
radiobeat.cz CTR = 0,36 %, CPC = 35,4 Kč (formát banner), náklad na UV = 0,7 Kč
-
stahuj.cz CTR = 0,19%, CPC = 43, 8 Kč (formát button), náklad na UV = 0,2 Kč
-
stahuj.cz CTR = 0,08%, CPC = 35,7 Kč (formát Leader board), náklad na UV = 0,1 Kč
Brand „B“:
-
Kampaní bylo osloveno 2 221 155 uživatelů
-
Celkem bylo realizováno 82 486 prokliků (bez PPC systémů)
-
Průměrná cena za klik 19,20 Kč
Nižší cena za klik u brandu „B“ než u brandu „A“ je daná použitím masových portálů, kde cena za zobrazení banneru je řádově nižší než u úzké cílové skupiny, a to z
důvodu dostupnosti inzerce. Cílená reklama a vyšší cilová skupina je vždy v dražších cenových relacích (méně imps, více peněz, zasažení CS A,B) také zejména díky menšímu počtu zobrazení, jež takovýto může nabídnout inzerentům.
Nejúspěšnější formáty z hlediska ceny za klik (CPC) se staly formáty:
-
banner ahead na IDOS.cz CTR 0,22% CPC 9,1Kč
-
Atlas – e-mail – hypertext (sekce odesláno) CTR 0,16% CPC 26,9 Kč
-
Volny.cz – direct mail CTR 26% CPC 43,- Kč
-
365dni.cz – banner CTR 0,17% CPC 24,6 Kč
-
ceskehospudky.cz – textový link CTR 0, 22% CPC 73,5 Kč
Kampaň dosáhla výborných výsledků z hlediska ceny za klik a přidané hodnoty. Také míra prokliků zejména e-mailing dosáhla nadprůměrné hodnoty. Dalším z úspěšných formátů co se výše prokliků, CPT a CTR týče je blesk.cz – formát menu. Tento formát přivedl hned po e-mailingu na volny.cz nejvíce uživatelů (10 464).
Doporučení formátů pro budoucí kampaně:
Na základě vyhodnocení úspěšnosti formátů v kampaních navrhujeme tyto formáty, jež budou použity také v podzimní kampani 2007:
-
E-mailing
-
buttony (250x250, 240x240, 300x300)
-
Ahead (700x100)
-
hypertexty
-
Google AdWords – v porovnání s celkovými výsledky kampaně (celkem 15 477 kliknutí) za cenu 2.650.000 Kč a náklady na AdWords 46 000,- Kč za měsíc duben, které generovaly celkem 13 780 kliknutí. Z těchto důvodů doporučujeme zaměřit se na AdWords jako na nástroj, který primárně použijeme pro dosažení číselných cílů.
Analýza splnění cílů
a) Prohloubení povědomí o značce
Nelze změřit
b) Vliv kampaně na celkovou návštěvnost serverů:
Brand „B“
-
průměrná návštěvnost duben 2007 duben 2006 - nárůst o 46,5%
-
květen 2007 květen 2006 - nárůst o 72,6%
Brand „A“
-
průměrná návštěvnost duben 2007 duben 2006 - nárůst o 10%
c) Vliv kampaní na přírůstek registrací k produktu u obou brandů:
přírůstek
1.4. až 15.4. 756 kampaň pouze na brandu „A“
15.4. až 30.4. 3 400 kampaň na obou brandech
30.4. až 17.5. 509 kampaň pouze na brandu „B“
celkový přírůstek 4 665 celkem za obě kampaně za 1,5 měsíce
porovnání s ostatními měsíci:
|
listopad 06 |
prosince 06 |
leden 07 |
únor 07 |
březen 07 |
duben 07 |
květen 07 |
počet |
29687 |
30853 |
40462 |
37 853 |
38077 |
42233 |
43390 |
přírůstek |
7661 |
1166 |
9609 |
-2 609 |
224 |
4156 |
1157 |
d) Vliv kampaní na konverzní poměr
da) porovnání duben, květen 2007 oproti dubnu, květnu 2006
sledován průměrný konverzní poměr obou značek
duben 2006 duben 2007 rozdíl
8,83 5,45 pokles o 38,28%
květen 2006 květen 2007 rozdíl
6,94 6,04 pokles o 13%
db) porovnání dubna a května 2007 oproti průměru celého roku 2006
sledován průměrný konverzní poměr obou značek