TRAINING AND DEVELOPMENT, ON-LINE ADVERTISING
Ukázka reálného mediaplanu + vysvětlivky zkratek
Zde naleznete ukázku možného mediaplanu: Ukázka reálného MP a slev.xls (135,5 kB)
Slevy a formáty jsou v mediaplanu reálné. Definice webů byla vzhledem k uchování bezpečnosti informací omezena. Weby byly přesně naplánovány dle zadání pro cílovou skupinu tak, abychom zajistili klientu minimální překryv uživatelů a maximální účinek a zásah cílové skupiny včetně optimalizace vynaložených investic s maximálně možnými dosaženými slevami.
Vysvětlivky zkratek v mediaplanu:
-
Internet server - webová stránka kde se bude reklama zobrazovat
-
Section - zacílení do konkrétní sekce (např. na zpravodajském webu sekce zahraničí či domácí)
-
Format - vybraný reklamní formát. Může to být banner, PR článek, textový odkaz či text s obrázkem, apod.
-
Ad size - pix - definice velikosti reklamního prostoru v pixelech či textovém rozsahu
-
CPT price - cena za 1000 Impresí (zobrazení) reklamního formátu
-
Total Impressions - součet všech naplánovaných a rezervovaných impresí (zobrazení) za celé období na 1 webu
-
Discount - sleva z ceníkových cen. V internetové reklamě je pravidlem poskytování slev z cen, které mohou dosáhnout až výše 50%
-
Discount v % - procentuálně vyjádřená sleva z ceníkových cen (Gross Cost)
-
Gross Cost - ceníková cena reklamních prostor na webech. Z těchto cen je zpravidla poskytována sleva jako motivace klienta či agentur utratit na daném webu větší množství investic. Viz Discount.
-
Net Cost - cena po slevě z ceníkových cen. mediální provizi. Mediální provizi si zpravidla účtují mediální agentury jako odměnu za zprostředkování reklamy na daném webu. Agentura může v zájmu dlouhodobé spolupráce a motivaci klienta poskytnout tuto provizi klientu, se kterým uzavře smlouvu o odměně formou "fee".
-
Net Net Cost - výsledná cena pro klienta a po odečtení mediální provize. Mediální provizi si zpravidla účtují mediální či reklamní agentury jako odměnu za zprostředkování reklamy na daném webu. Agentura může v zájmu dlouhodobé spolupráce motivovat klienta tak, že mu provizi poskytne a uzavře s ním smlouvu o odměně za práci formou "fee".